ƒжерело:
photodome.ru
¬ес≥лл¤ - найзначн≥ша ≥ урочист≥ша под≥¤ в житт≥ будь-¤коњ людини, що
збер≥гаЇтьс¤ в пам'¤т≥ на все житт¤. “ому фотограф, що зн≥маЇ вес≥лл¤,
несе чималу частку в≥дпов≥дальност≥ за т≥ спогади, ¤к≥ згодом
матер≥ал≥зуютьс¤ у вигл¤д≥ вес≥льного фотоальбому.
ќск≥льки
вес≥льна зйомка - це ¤кийсь орган≥чний симб≥оз постановочноњ ≥ репортажу
фотограф≥њ, профес≥йний фотограф повинен бути однаково добре
п≥дготовлений дл¤ обох вид≥в роботи, ≥ ум≥ти ор≥Їнтуватис¤ "на ходу".
ѕоступово, з досв≥дом зйомки вес≥ль, у кожного фотографа з'¤вл¤ютьс¤
своњ улюблен≥ ракурси, своњ прийоми дл¤ стандартних ≥ схожих ситуац≥й.
“ут важливо не упустити ц≥кав≥ моменти ≥ особливо вирази емоц≥й молод¤т,
¤к≥ у поЇднанн≥ з досв≥дом фотографа дадуть прекрасн≥ фотозн≥мки.
Ѕудь-¤ке вес≥лл¤ складаЇтьс¤ з наступних умовних етап≥в, ¤к≥ необх≥дно
мати на уваз≥:
|
п≥дготовка нареченоњ у
нењ удома; |
|
прињзд нареченого ≥
р≥зного ступен¤ складност≥ "ближн≥ боњ" ("викуп") б≥л¤ будинку
нареченоњ; |
|
поњздка в ѕалац
ќдруженн¤ (або «ј√—) ≥ сама церемон≥¤ одруженн¤; |
|
прогул¤нка по м≥сту;
|
|
гул¤нн¤ (¤ке теж можна
розбити на дек≥лька умовних етап≥в; дл¤ зручност≥ розгл¤датимемо
т≥льки початок гул¤нн¤ або повн≥стю весь веч≥р "до торта/зн¤тт¤
вельону"). |
„им
≥ на що зн≥мати
оли йдетьс¤ про власне вес≥льну зйомку, то виб≥р (¤кщо, звичайно,
дозвол¤ють можливост≥) однозначно за цифровою фотоапаратурою. јдже цифра
- це оперативн≥сть, зручн≥сть зйомки ≥ ¤к≥сть (ми не говоримо про
звичайн≥ мильниц≥). раще всього може п≥д≥йти камера, ¤ка зручна в
оперативному використанн≥, достатньо енергоЇмна акумул¤торна батаре¤ ≥
маЇ достатню ¤к≥сть, щоб не осоромитис¤ перед молодими у момент "здач≥"
роботи. —л≥д (¤кщо Ї можлив≥сть вибору) ор≥Їнтуватис¤ на середн≥й ≥
середньо-високий сегмент камер з хорошою ≥ ¤к≥сною оптикою. ƒуже
в≥таютьс¤ додатков≥ аксесуари: спалахи, ф≥льтри - дуже добре, коли
камера маЇ можлив≥сть њх використовувати. ” випадку, ¤кщо молод¤та
хочуть отримати студ≥йний вес≥льний портрет (така зйомка, ¤к правило,
проводитьс¤ до або п≥сл¤ вес≥лл¤), то ц¤ зйомка п≥дкор¤Їтьс¤ вс≥м
студ≥йним законам -
середньоформатна
камера, поставлене св≥тло ≥ т.д., але ми цей випадок описувати поки не
будемо.
Ѕезумовно,
досв≥дчений профес≥йний фотограф здатний зн≥мати чим завгодно, проте
зручн≥ше використовувати сучасн≥ просунут≥ фотограф≥чн≥ системи. як
вибрати апарат? —тане в нагод≥ той, ¤кий у вас Ї, той, до ¤кого ви
звикли ≥ знаЇте, що в≥н вас не п≥дведе. ≤деально, ¤кщо з собою у
фотографа Ї дв≥ камери. „ому дв≥? ”¤в≥ть, що одна камера в≥дмовила в
процес≥ роботи: (продовжувати не буду). ƒл¤ прихильник≥в же одн≥Їњ
камери можна порекомендувати використовувати
зум
з максимально широким д≥апазоном. ѕро те, що камера повинна
комплектуватис¤ спалахом, можна ≥ не говорити - без спалаху краще ≥
зовс≥м не в≥дправл¤тис¤ на зйомку. « ф≥льтр≥в самим використовуваним
буде soft (не забувайте т≥льки його зн≥мати!). “акож не забудьте
захопити з собою ¤к м≥н≥мум подв≥йний запас батарей ¤к дл¤ камери, так ≥
дл¤ спалаху (все це справедливо, ¤кщо ви зн≥маЇте не мильницею за 500
гривень, а чимось серйозн≥шим).
ўо ще необх≥дно зробити до дн¤ вес≥лл¤
ќск≥льки
секретом будь-¤коњ усп≥шноњ зйомки за участю людей (портрети, вес≥лл¤ ≥
≥н.) Ї не т≥льки майстерн≥сть фотографа, але ≥ хороший контакт з
елементами дов≥ри, варто пощ≥льн≥ше посп≥лкуватис¤ до вес≥лл¤. я прагну
зробити так, щоб до моменту зйомки побачитис¤ з молод¤тами м≥н≥мум
дв≥ч≥: перший раз - це власне знайомство, ¤ке даЇ дуже багато дл¤
взаЇморозум≥нн¤ ≥ налагодженн¤ контакту (демонстрац≥¤
портфол≥о
фотографа, в≥зуальне вивченн¤ молод¤т); друга зустр≥ч - за дек≥лька дн≥в
або тиждень до зйомки: посп≥лкуватис¤, краще звикнути один до одного,
максимально точно розпланувати (по годиннику ≥ хвилинам) власне день
вес≥лл¤, уточнити де¤к≥ детал≥, отримати аванс. ” це ж сп≥лкуванн¤
необх≥дно розпов≥сти наречен≥й, чим в≥др≥зн¤Їтьс¤ њњ повс¤кденний мак≥¤ж
в≥д спец≥ального фотограф≥чного, щоб не отримати в результат≥ зйомки
фотограф≥њ "дл¤ дерматолога". ƒосв≥д показуЇ, що коли молодожони добре
налаштован≥ на зйомку, достатньо розкут≥ - фотограф≥њ виход¤ть дуже
вдалими (безумовно, що ведучу роль тут граЇ наречена з ц≥лком зрозум≥лих
причин). ѕогодьтес¤, бачити на зн≥мках двох молодожон≥в з перел¤каними
лиц¤ми, що сто¤ть по ст≥йц≥ струнко, буде невесело.
—ама зйомка
¬с≥
вес≥льн≥ зн≥мки можна розд≥лити на обов'¤зков≥ ≥ дов≥льн≥. ќбов'¤зков≥ -
це, в першу чергу, кадри в «агс≥,
церкв≥, обм≥н к≥льц¤ми, зн≥мки молодожон≥в разом з родичами, за
вес≥льним столом. –ешта вс≥х кадр≥в - це те, що укладаЇтьс¤ в кошторис.
” сер≥њ вес≥льних кадр≥в непогано вигл¤дають фрагменти, коли ви хочете
п≥дкреслити ¤ку-небудь деталь, наприклад, красивий букет нареченоњ.
ѕочинаЇтьс¤ зйомка, ¤к правило, в будинку у нареченоњ - добре ≥ живо
виходить на фотограф≥¤х п≥дготовка нареченоњ до вес≥лл¤ (важливо, щоб
наречена ≥ найближч≥ родич≥ це розум≥ли). ƒал≥ сл≥дуЇ прињзд молодого -
цей момент треба починати зн≥мати, починаючи з "дальн≥х п≥дступ≥в",
оск≥льки женихов≥ належить подолати ешелоновану оборону натовпу родич≥в,
¤к≥ неодм≥нно хочуть отримати "калим", а то ≥ зовс≥м "перешкодити"
вес≥ллю - у цей момент можна зробити ц≥кав≥ зн≥мки. ѕ≥сл¤ цього
молодожони зустр≥чаютьс¤ (обов'¤зковий кадр) ≥ в≥дправл¤ютьс¤ на
церемон≥ю одруженн¤. якщо замовлен≥ велик≥ вес≥льн≥ машини з люками, то
кадр нареченоњ або обох молодожон≥в, що вигл¤даЇ з люка, теж вигл¤даЇ
виграшно. “акож непогано зробити дек≥лька зн≥мк≥в в сам≥й машин≥.
ѕрибувши
в ѕалац або «ј√—, необх≥дно зор≥Їнтуватис¤ на м≥сц≥ - де краще
прим≥щенн¤, щоб зн¤ти молодожон≥в з батьками (обов'¤зков≥ кадри),
родичами ≥ друз¤ми. ўо стосуЇтьс¤ самоњ церемон≥њ, то тут свобода
фотографа, ¤к правило, обмежена рамками, ¤к≥ вам вкаже м≥сцевий г≥д, -
де сто¤ти, куди не ходити ≥ т.д. «вертайте увагу на спалахи ≥
осв≥тленн¤, розв≥шене на ст≥нах м≥сцевим фотографом, - ≥нод≥ це
додаткове св≥тло здатне з≥грати злий жарт, спортивши зн≥мки. Ќайчаст≥ше,
у момент оч≥куванн¤ в ѕалац≥ або «ј√—≥ у фотографа Ї можлив≥сть зробити
дек≥лька дуже вдалих парадних портрет≥в молодожон≥в в повний зр≥ст;
добре також використовувати дл¤ цього природне св≥тло з великих в≥кон ¤к
п≥дсв≥чуванн¤.
ƒал≥ сл≥дуЇ невелика питна церемон≥¤ на виход≥ з ѕалацу (сумно
вигл¤дають при цьому пластиков≥ стаканчики, краще скл¤н≥ або кришталев≥
фужери, хоч би дл¤ молодожон≥в - варто попередити про це наперед). якщо
ф≥зичн≥ параметри молодожон≥в дозвол¤ють - ефектно вигл¤даЇ кадр
"молодий виносить наречену з ѕалацу на руках, зовс≥м не упускаючи њњ".
ќтже, п≥сл¤ власне церемон≥њ одруженн¤, кортеж в≥дправл¤Їтьс¤ на
прогул¤нку по м≥сту. ƒл¤ фотографа настаЇ момент творчоњ самореал≥зац≥њ.
” момент п≥дготовки до вес≥лл¤ непогано обговорити з молодими маршрут
поњздки, оск≥льки м≥сц¤ дл¤ зйомки достатньо важлив≥ дл¤ створенн¤
¤когось зак≥нченого в≥зуального р¤ду, ¤кий в майбутньому формуватиме
вес≥льний альбом. ¬ де¤ких випадках молодожони з ¤ких-небудь причин
твердо мають нам≥р сфотографуватис¤ в ¤комусь конкретному м≥сц≥, в ≥нших
випадках - це предмет обговоренн¤.
ѕрибувши
в ресторан, в першу чергу варто зн¤ти красиво серв≥рований ст≥л -
спочатку без гостей, а пот≥м ≥ з ними, до того, ¤к почнетьс¤ процес (тут
знадобитьс¤ максимально широкий кут ≥, можливо, не перешкодить другий
спалах). ўо стосуЇтьс¤ самого гул¤нн¤, то навр¤д чи ц≥ кадри можна буде
вважати необх≥дними або потр≥бними (за виключенн¤м, можливо, моменту
"г≥рко". « обов'¤зкових кадр≥в тут можна в≥дзначити танець молодих ≥
торт.
Ќе
можна також забувати про зм≥ну план≥в - нер≥дко можна бачити ¤кусь
в≥дображену под≥ю, зн¤ту, наприклад, т≥льки середн≥м планом, що,
погодитес¤, нев≥рно. ” вес≥льному альбом≥ обов'¤зково повинн≥ бути
зн≥мки ≥ крупним планом, ≥ в повний зр≥ст, ≥ групов≥ портрети. ќднаково
непогано вигл¤дають ¤к по¤сн≥ портрети, так ≥ кадри на американський
зразок - "до середини стегна".
ƒек≥лька
сл≥в про в≥нчальну церемон≥ю. —ама процедура не вимагаЇ багато м≥сц¤ на
ваш≥й карт≥ пам'¤т≥ - досить буде зробити всього б≥л¤ 10 - 15 кадр≥в.
ѕроте немало симпатичних зн≥мк≥в можна зробити навколо церкви ¤к до, так
≥ п≥сл¤ самоњ церемон≥њ. лючовими моментами п≥д час в≥нчанн¤ будуть
од¤ганн¤ к≥лець молодожонам св¤щеником, процедура "коронац≥њ", загальний
вигл¤д церкви п≥д час церемон≥њ, три круги навколо анало¤, ≥ де¤к≥ ≥нш≥
моменти. ”рочист≥сть церемон≥њ можна п≥дкреслити крупним планом ос≥б
молодожон≥в. р≥м того, фотографов≥ важливо потрапити в церкву до
початку церемон≥њ, щоб на м≥сц≥ провести рекогносцировку ≥ нам≥тити
крапки. Ќеобх≥дно мати на уваз≥, що центральну дор≥жку, ведучу в≥д
молодожон≥в до в≥втар¤, перетинати не можна, тому перем≥щенн¤ фотографа
будуть можлив≥ т≥льки з одного боку в≥д молодожон≥в ≥ позаду них.
≤, нарешт≥, готово!
Ќаприк≥нц≥,
в≥ддаючи замовников≥ свою роботу (це буде, швидше за все диск ≥з
записаними фотограф≥¤ми), можна порекомендувати, ¤кий використовувати
вес≥льний альбом. Ќайменше вдалим, на м≥й погл¤д, Ї звичайн≥ альбоми дл¤
картинок 10х15 з пластиковими кишен¤ми. «начно б≥льше п≥дходить альбом з
чистими
картонними
листами, перекладеними тонким прозорим папером. “ак≥ альбоми дають
прост≥р творчост≥ ≥ дозвол¤ють використовувати р≥зн≥ формати в≥дбитк≥в в
альбом≥. ј прикр≥плювати њх можна прозорими куточками, двосторонньою
клейкою стр≥чкою або спец≥альним клеЇм. |