|
|
‘отограф≥¤.
—тратег≥¤ ≥
тактика боротьби за ¤к≥сть.
¬ес≥лл¤ Ц це завжди негласна битва.
Ѕитва м≥ж мр≥¤ми ≥ реальн≥стю, плануванн¤м ≥ випадковост¤ми, бажанн¤м ≥
бюджетом. ≤ одн≥Їю з важливих складових ц≥Їњ битви Ї фотограф≥¤. јдже
коли-небудь, вес≥льний букет втратить свою св≥ж≥сть, а спогади про
вес≥льну подорож зм≥н¤тьс¤ думками про повс¤кденн≥ справи будинку ≥ на
робот≥. “епер в≥дчутт¤ св¤та повертатимутьс¤ т≥льки на фотограф≥њ ≥
в≥део.
ѕерш за все, розберемос¤ з видами зйомки. Ќайб≥льш поширений
вар≥ант - зйомка репортажу. ‘отограф в цьому випадку супроводжуЇ
молод¤т ≥ гостей ≥ пост≥йно робить зн≥мки. ‘отографован≥ практично не
звертають на це уваги ≥ просто розважаютьс¤. якщо у того, хто
фотографуЇ, Ї досв≥д репортера (набутий в газет≥ або в агентств≥ новин)
або вес≥льного фотографа, що пост≥йно зн≥маЇ урочист≥ заходи, то,
створюючи кадр, в≥н прагне передати емоц≥ю, настр≥й, ц≥кавий момент.
“ого ж, хто еволюц≥онував у вес≥льного фотографа з лав любител≥в (не
маючи за плечима школи ≥ досв≥ду роботи) або розгл¤даЇ зйомку ¤к
п≥дробку, б≥льше хвилюЇ, щоб об'Їкт був у фокус≥ ≥, бажано, на
передньому план≥ не зустр≥чалис¤ потилиц≥ або руки родич≥в ≥ знайомих.
÷≥ зн≥мки, звичайно ж, краще за тих, що зн¤т≥ вами самими на "мильницю",
але ≥ т≥льки. Ќайчаст≥ше ми маЇмо просто констатац≥ю - "¤ ≥ чолов≥к у
вес≥льних нар¤дах стоњмо у «ј√—≥, б≥л¤ фонтану ≥ .т.д."
ѕроблеми "стандартного" репортажу, що часто
зустр≥чаютьс¤:
|
ќч≥ (особливо на групових портретах) - часто
закрит≥/прикрит≥ або людина дивитьс¤ нев≥домо куди |
|
ѕлоска особа - фотограф "вистр≥лив" спалахом (нехай
нав≥ть великою ≥ сол≥дною) пр¤мо в лоб. |
|
√римаси ≥ в≥дкритий рот - людина поз≥хаЇ, сп≥ваЇ,
њсть. ƒуже часто результат вигл¤даЇ просто неестетично - можливо, так≥
кадри зн≥мати не варто було. |
|
ѕодв≥йне п≥дбор≥дд¤, борц≥вськ≥ плеч≥, ноги, що
раптово коротшають, або тал≥¤, що потовщала, - фотограф не вгадав з
ракурсом |
|
омпоновка кадру - часто в ресторан≥/«ј√—≥ мало
м≥сц¤, фотограф бере ширококутний об'Їктив (щоб захопити в≥дразу вс≥х
в кадр). ѕри правильному використанн≥ такий п≥дх≥д може спрацювати,
але дуже часто на зн≥мку видно групу людей, ус≥ ф≥гури невелик≥ ≥
зам≥сть ос≥б б≥л≥ пл¤ми. ѕри цьому в кадр≥ обширно представлена стел¤
≥ п≥длога. |
|
ўе одна проблема ширококутника
Ц у людей, що сид¤ть на груповому зн≥мку ближче до кут≥в кадру, голови
п≥дозр≥ло нагадують ог≥рки. |
|
ќбр≥зка рук, н≥г, потилиц≥ ≥ спини на передньому
план≥, букети ≥ стовпи, що ростуть з гол≥в молод¤т,
- ще одна оборотна сторона "непом≥тного" репортажу. |
ўе
один вар≥ант зйомки, набагато ширше поширений на «аход≥, н≥ж у нас Ц не
репортаж, а те, що називаЇтьс¤ англ≥йським словом candids (його
можна назвати "портрет прихованою камерою"). √оловна в≥дм≥нн≥сть:
фотограф наперед ставить соб≥ завданн¤ Ц в≥добразити емоц≥ю, настр≥й
св¤та, не забуваючи про правила фотограф≥чноњ композиц≥њ, малюнок св≥тла
≥ т.п. ≤ ловить момент, коли сцена, що зн≥маЇтьс¤ ним, це в≥дображаЇ.
—аме думаЇ ≥ чекаЇ, а не зн≥маЇ в кулеметному темп≥. Ќе варто думати, що
цей вар≥ант зйомки припускаЇ т≥льки зйомку ¤кихось "красивих картинок".
Ќ≥, под≥њ дн¤ будуть в≥дображен≥, але це будуть не зн≥мки груп людей, що
сто¤ть нев≥домо де в нар¤дному од¤з≥, а саме моменти св¤та.
ƒуже часто фотограф бере на себе см≥лив≥сть зробити те, що
називаЇтьс¤ постановочною зйомкою. ” 90% випадк≥в така зйомка
в≥др≥зн¤Їтьс¤ в≥д репортажу т≥льки тим, що в≥н використовуЇ
"пристр≥л¤не" м≥сце, позу або просто завмираЇ на 5 хвилин (т≥, що
фотографуютьс¤ Ц теж) ≥ намагаЇтьс¤ побудувати ¤кусь композиц≥ю. ўо ми
маЇмо в результат≥? Ќа жаль, дуже часто Ц фотограф≥њ-штамповки, де
наречен≥ в≥др≥зн¤ютьс¤ т≥льки кольором платт≥в. ” такого п≥дходу Ї один
безумовний плюс Ц на дес¤тий раз фотограф позбавл¤Їтьс¤ в≥д б≥льшост≥
грубих промах≥в. Ќезрозум≥ле одне питанн¤ Ц чому при давно
пристр≥л¤ному м≥сц≥ не можна продумати вар≥ац≥њ
зйомки, ¤ких ≥снуЇ велика к≥льк≥сть.
ўе один спос≥б в≥добразити ваше вес≥лл¤ Ц вес≥льний портрет.
ќсновних в≥дм≥нностей в≥д "постановочноњ" фотограф≥њ, описаноњ вище,
два:
ü
ѕо-перше, фотограф знаЇ, ¤к зн≥мати портрети. «наЇ, що
вийде, ¤кщо св≥тло йде зверху або збоку, ¤к вибрати правильний ракурс
саме дл¤ вашоњ особи, а також безл≥ч ≥нших не менш важливих речей
(наприклад, ¤к працювати ≥з студ≥йним св≥тлом, часто використовуваним в
цьому вар≥ант≥ зйомки).
ü
ј по-друге, фотограф≥¤, ¤ку в≥н створюЇ, несе в соб≥
емоц≥ю, передаЇ в≥дчутт¤ або атмосферу под≥њ, не забуваючи про головних
героњв торжества. ≈моц≥¤ Ц одна з головних "складових" вес≥льного
портрета, адже наречен≥ хочуть зберегти спогади про своњ в≥дчутт¤ в день
торжества. ¬ес≥льний портрет можна замовити на додаток до candids або
доповнити ним зн≥мки, зроблен≥ вашими друз¤ми ≥ родичами, ¤кщо ви не
плануЇте запрошувати фотографа репортажу.
ўо зробити дл¤ того, щоб
вес≥льн≥ фотограф≥њ
вийшли вдалими?
ѕерший вар≥ант Ц ви запрошуЇте портретиста, ¤кий зн≥маЇ ще ≥ candids.
Ќай≥мов≥рн≥ше, зн≥мк≥в в результат≥ ви отримаЇте менше, н≥ж зробить
репортажник-побутовик, але ¤к≥сть буде набагато вища. ™дине "але" Ц
можуть не зрозум≥ти родич≥ ≥ друз≥. «овс≥м не вс≥ готов≥ до того, щоб
зам≥сть 600 фотограф≥й з танц¤ми, тостами ≥ р≥дними (хоч ≥нод≥ ≥з дещо
розмазаними лиц¤ми) отримати 50-100 продуманих композиц≥й. “акий вар≥ант
добре працюЇ дл¤ вес≥ль, де число гостей не перевищуЇ 80-100 чолов≥к ≥
що провод¤тьс¤ на в≥дносно невелик≥й територ≥њ. ” раз≥ б≥льш масштабного
д≥йства, фотограф просто не встигне охопити вс≥х под≥њ торжества.
≤ другий Ц замовл¤Їте вес≥льний портрет. Ќа додаток до
профес≥йного вес≥льного репортажу або фотограф≥й, ¤к≥ робитимуть ваш≥
друз≥ ≥ р≥дн≥. ’то ж може зн≥мати такий портрет? Ќапевно, це людина, ¤ка
спец≥ал≥зуЇтьс¤ власне на портретн≥й зйомц≥, а не, наприклад, зйомц≥
реклами або предмет≥в дл¤ каталогу. јдже портрет Ц стих≥¤ абсолютно
особлива. ¬≥н не ст≥льки ф≥ксуЇ документально вашу особу (це можна
зробити, зн≥маючись на паспорт), ск≥льки створюЇ ваш образ.
яким би не був ваш виб≥р, "постановочну" частину вес≥льного
фотографуванн¤ краще проводити в певн≥ моменти урочистого дн¤.
ƒо поњздки в «ј√— можна зробити фотограф≥њ нареченоњ. ќск≥льки
головна героњн¤ торжества т≥льки що вийшла з рук
в≥зажиста/перукар¤, ≥ ще не втомилас¤, вона вигл¤датиме на
фотограф≥¤х краще всього.
|
|